5G家居寬頻


 轉用5G家居寬頻一個月了,很滿意,亦確認了一個判斷。

先講歷史,如果只想睇5G寬頻請直接跳去最後兩段。我2001年開始用寬頻,之前係古老的電話線 dialup 33.6K。最初寬頻技術ADSL都係用電話線,速度好似是3M,之後免費升級到6M,最後係現在仍有人用的8M。一個月前我仍然使用龜速的8M寬頻,係呀,從來無用過光纖!

我不是不想用光纖,而是好有可能要由大門拉明線入房,覺得容易意外弄斷,同埋幾不美觀。另外,ADSL容易轉IP address,只要reconnect就得。光纖好似要disconnect幾個鐘再connect才轉到。以前玩 Diablo II,有時唔小心會被暫時lock IP,所以需要快速轉IP來解決。仲有,大廈每年都停一次幾小時的公眾電力,用光纖就上唔到網,但用電話線的ADSL完全不受影響。8M寬頻,正式係叫8Mbps,其實只有6.7Mbps下載,只看數值相當龜速。不過以我多年實際使用經驗,只要係一個人用,同埋用LAN線,在大部份情況都唔覺慢,係夠用。ADSL其實係慢在上載,1Mbps都冇,只有0.6Mbps,真係龜速。最後,ADSL多年來好穩定,也是繼續用的原因。

8M我"忍到"多年,但Netvigator忍唔到我呢啲有光纖都唔轉用的怪人。佢哋8月初出信比我,會在9月提升服務到光纖,月費不變,否則9月14日終止ADSL服務。封信有點誤導,令人以為係提升到1000M光纖,原來都係8M。不過此8M光纖係上下載都有8Mbps,確實比8M ADSL快咗,尤其是上載。於是約了8月28日下午上門拉光纖,點知啲師傅冇厘搭霎,等到下午3點半一個電話或短訊都冇,我仲一早搬開晒啲家私等班大帝。3點半都冇料到,我就打上1000問才知道當日拉唔到光纖,原因係冇線。頂佢個肺,要個客打上台問才知道嚟唔到,簡直係九流管理,完全唔專業。仲要佢哋無法估計幾時才有線。我一直等到9月7日,即係終止ADSL服務前一星期,唔再等Netvigator了,轉台申請3HK 5G家居寬頻。

點解唔試下香港寬頻?上面有提及,我唔喜歡拉明線,同埋可能又會話冇線拉唔到光纖住,唔知又等多幾多日,分分鐘兩頭唔到岸要斷網。5G寬頻有兩大優點:1. 唔使拉線 2. 只要有電又收到5G訊號,router搬去邊都上到網。小優點係唔似得光纖需要大廈公眾電力比上網設備,5G寬頻只需室內電力給router,不受每年一次幾小時的暫停公眾電力保養影響。講完優點講缺點,5G寬頻慢1000M光纖好多,用OFCA測試速度,用LAN線,下載有474Mbps,1000M光纖下載高達9百幾Mbps;上載仲差得遠,只有144Mbps,而1000M光纖上載同下載一樣有9百幾Mbps。5G寬頻還有限量,例如3HK的$118月費計劃就每月首300GB係5G速度,超過用量就可能減速。還有,5G需要modem近窗才接收得好訊號,代表個modem連router難以放在屋中間,全屋的WIFI接收唔平均。

以上三個缺點,頭兩點好視乎使用量和速度需要。數值上5G慢1000M光纖幾多,但我日常使用唔覺得慢。如果經常同時幾個人睇片、直播,或者經常上下載大檔案,當然用光纖穩陣,否則係多餘。唔好因為數值上比其他寬頻慢,就覺得一定要用快啲那個。近排寬頻商推2000Mbps光纖或更快,理論上又快1000Mbps起碼一倍,係咪因此要無止境地追逐速度,改用2000Mbps或以上呢?

留言