鴨間稻

我久不久就行超級市場,看看貨品及價錢,而米是其一必看的食品。我知道糙米比白米有益,但家人較愛吃白米,而且白米比糙米便宜。白米其實由糙米打磨而成,理論上生產白米的工夫比生產糙米多,但為何白米比糙米賣得平?

例如惠康售賣 "御品皇" 泰國糙米,兩公斤裝 $29.5,即 $14.75 一公片,同一品牌的泰國白米,五百克裝 $6.5,只是 $13 一公片。要知道,五百克裝以每公片計在白米中已經是最唔抵,仍然比兩公斤裝糙米便宜超過一成。我想可能是因為糙米產量少,而生產線要跟白米分開,令每公片成本比白米高,加上糙米的健康形象,商人可能會乘機賣貴一些。

最近我見到一個 "合理" 現象(可能只是我一直無留意),有一個牌子的糙米平過白米,就是 "鴨間稻""鴨間稻"是有機米,現轉載 "有機稻場" 網站的有關描述:"所謂「鴨間稻」,就是「採用稻鴨合作的耕種農法來種稻 ---- 農夫把鴨子養在田裡,讓鴨子幫忙照顧稻子」...把鴨子養在田裡,他會幫忙吃田裡的害蟲,也會吃農民最頭痛的福壽螺;鴨子的腳一直划水,會把田裡的水弄混濁,雜草就比較發不出來;鴨子的糞便掉在田裡,又是良好的肥料;鴨子在田裡走來走去,會刺激稻子往下紮根,讓稻子長得比較強壯。"

Market Place by Jasons 售賣 "鴨間稻" 有機糙米,1.5 公斤裝 $67.9,有機白米 1.5 公斤裝 $92糙米平過白米雖然令我覺得合理,但售價本身就貴到飛天,幾合理都難以令人購買。

(2012-10-11 更新)
一生人總要豪一次,早排真的買了一包鴨間稻糙米,計埋超級市場優惠不用 $60。其實豪極都只是幾十元,怎可不試!這台灣米比泰國米肥,煮熟了比泰國糙米滑,我覺得比泰國糙米好食!或者有部份是心理因素,總覺得好一點。


舊blog留言:
Benjamin - River 見你有回應我講多幾句,並非係我陰謀論,我直頭曾經見過點點X賣三合一奶茶(大XX),試問與有機何干?一些鬧市中的所謂有機店,賣的都是散裝的農產品,絶對冇任何有機認證標籤,但買的人就盲目相信所謂有機店都是有良心的人開的,單方面講個信字,我覺得他們很可憐。好似我屋企下面個條街就有間連「有機」小店,亂擺一些劣質農產品出來,把口同人客講的野係有機既,但全部都係唔新鮮,有乾又瘦既農產品,一般菜販即日清既貨品,個間野分分鐘賣兩三日... 都一樣有人照買... 中國人好慘,政府唔監管,的人就亂咁黎,政府一監管,門檻鬼咁高,又俾的大財團壟斷晒市場... 我都食過超市買既有標籤有機農產品,味道都一樣好唔對路,令我懷疑所謂既標籤,都係隻眼開隻眼閉... 尤其係中國制造,可信性甚低... 其表表者為超X現X農業既產品,已經俾我列入黑名單... 就好似曾經標榜自己有天然牧場,係蒙古大草原養牛既蒙X牌奶制品,若不是爆出毒奶事件,有誰會知他根本沒有養牛,而是從其它奶農處收集回來呢?更甚者加了三聚氰胺都說不知情,這就是中國商人的真面目... 我見到好多有機店賣的菜都很完好無爛的,在天然環境下種菜是不可能發生的,自己種過菜就知... 的菜蟲一定多到你唔信... 除非佢地都係用溫室黎種... 可能佢地落左「有機」殺蟲藥吧... 
  • River - 以前買過點點綠的有機菜,品質麻麻。大陸野多數都係信唔過,呢樣野我地香港人好清楚。究竟外國野又是否信得過?形象上是的。 說到底,除了自己種或很認識農場主人,又有甚麼方法唔單方面講個信字(即迷信),守門一關只有憑自己對有機種植的認識,來判斷某瓜菜是否真的有機;其他事情也一樣,我那篇 " 迷信 " 就簡述了迷信是無可避免,唯有對每事多認識。
Benjamin - 呢隻米有一陣係普通超市(吉之島)都見過,好似冇你講個度賣得咁貴... 其實我經驗話我知好多時的標榜有機既小店都食水好深... 真正「有機」係個老細... 所以隨着大型超市開始大量售賣有機食品,個價錢先有望正常番... 仲有我發現一個更不合理的現象,係市面上售賣既所謂有機疏菜,品質好有問題,很多時菜葉都呈現乾澀的狀態,同埋會種到好老先攞出黎賣,的番薯又瘦又乾...究竟係有機種植會搞到的菜咁唔掂,定係個班一向唔多曉種菜既人走去轉行做有機,諗住可以翻身?總之我未見過一見有機疏菜店既產品質素係正常既... 我諗呢的都係中國人既通病啦,佢地唔係用個心黎做有機,淨係諗住賺錢... 我自己中學時就真係試過種有機番茄啦,收成既時候係撲鼻香,周圍的飛禽走獸都黎晒爭食,咁就真係有機啦﹗試問而家邊間有機店既番茄係咁香既呢?真相係好多有機店既番茄都係同無機既同一品種,都係經基因改造左,快大快收成,冇晒味道,止係種既過程唔落化肥,跟住就話係有機... 若果係有機,種棵番茄都幾個月(係真要咁耐),邊個做?
  • River - 下次我去吉之島留意下。Market Place by Jasons 即係高級惠康,唔係小店;惠康都有賣鴨間稻糙米,早幾日特價 $62但缺貨。 我想市面上有機疏菜的問題,多數是來自一般耕種剛轉去有機耕種的菜場,因為土地難以一下子回復自然。你說到基因改造品種唔落化肥當有機,如果係有認證的話咁係好大件事,完全係欺騙,因為有機就一定唔可以基因改造。
Willlawhk - 我以為你講緊"無間道"。
  • River - 爛 gag! ... ...  ...   其實我也有咁諗 ...
阿德 - 鴨間稻很有趣。台灣的有關報導:http://www.youtube.com/watch?v=E7QnJdzqi8o 看完才知連白米也要灑高強度農藥,看來我應中毒太深。 如果有細包的鴨間稻,白米也好、糙米也好,我都想試試。
  • River - 我覺得 1.5 公片已經很細包。

留言