第七代

以前我買電腦,主要目的是打機,但 2005 年開始打機熱誠漸減,所以今天的購買準則已改變。我現在不是討厭打機,只是給更有用的事取代了,但如果朋友約我打機,仍樂於赴會,打機 DNA 隨時重新啟動,認真作戰,絕不求其! 無論購買準則是甚麼,一定要熟知行情,但我已經沒有經常留意電腦硬件行情,要在短短時間內上網 (好彩還有部 notebook) 惡補硬件知識,絕不是樂事,幸好好友 Chris 提點我不少,就好像上了精讀班,省下很多時間!
今天我的購買準則,主要是耐用及良好的性價比,速度和功能已經不是最重要。CPU 容易選擇,CPU的造工是所有電腦部件中最好的,我從未試過壞 CPU,即使合理超頻幾年也無事,所以選擇 CPU,只要看性價比就夠,我就選了:
Motherboard 最傷腦筋,出名品牌有 Asus 和 Gigabyte,與及最穩陣的 Intel。表面看電容器的質素,Intel 版是比較差,而且 Intel 版沒有支援舊東西如 floppy、COM & Parallel port。Asus 和 Gigabyte 中我選了 Gigabyte,因為底版佈局比較乎合我的機箱要求,而且 Gigabyte 價錢便宜少少。Chipset 有 Intel P45、P43 和 G45,最後選了夠用的 P43:


Display card 也不容易選擇,雖然打機不再是主要目的。我曾經考慮過底版 G45 的 onboard display X4500HD。 對於一個曾經在外國訂最新 display card 來港的 game 迷,簡直不能相信自己會有考慮 onboard display 的一日!由於 G45 需要使用 Vista 才可以啟動硬體高清解壓,加上 display card 是很熱的,整合在底版上又沒有獨立風扇散熱,我擔心耐用問題所以放棄了。

我原本目標是選擇一張比 X4500HD 好少少,價錢 $400 樓下的 Geforce 9500 GT,結果比 Gigabyte 的 Zalman 風扇吸引了,超資 $140。始終我的打機 DNA 仍在,潛意識不准我買得太低檔:
雖然說超資,$540 已經是我的最平價紀錄,以前我買 display card,起碼 $700 以上。

RAM 就求其不過不失,今天 RAM 價可以用地底泥來形容,還要已經起了少少價,早排更平:
  • A-Data 800MHz DDR2 1GB x 2 - $200
總共 $2189

以前每次 upgrade 電腦,我心情都幾興奮,但對於今次我的第七代桌面電腦,心情是頗平靜。一來我已經不是追求速度,舊機仍夠用,沒有必要 upgrade;二來我環保意識強,壞了底板而導致 CPU、RAM、AGP display card 報廢是很可惜。當然部機在操作時明顯快了很多,CPU 和 display card 風扇在打開機箱下也靜到無聲,我是愉快的!


舊blog留言:
Helen - Hi, 你好呀... 我電腦唔係太識...but近日需買張video card裝落部電腦度...所以有d問題想請教一下你 我想問呢...d video card有寫ddr2 ddr3呀咁...係唔係買邊種都ok架?? 但係我個低板...應該只可以插到ddr2既ram..咁我買video card既時候係唔係都係只可以買ddr2 card而用唔到ddr3既 video card? 重有..我要買video card既時候重要須要注意d乜野? thx!!!
  • River - 無問題,可以買ddr3既 video card,我塊底板都是只可以插到ddr2既 ram。Video card 都沒有甚麼要注意,唯一要留意你塊底板係用現在主流的 PCI-Express 插頭,還是幾年前上一代的 AGP 插頭,Video card 有分這兩類插頭,例如假設你塊底板用 AGP 插頭就插不到 PCI-Express 的 Video card了。
阿德 - 冇買 harddisk?
  • River - 沒有,兩隻舊 80G harddisk 現在總共還有 100G 空位。
Chris - 你張 display card 用料似乎不錯,果然是一分錢一分貨 !  我 2008 年 upgrade PC,以為自己唔再打機,只看過高清片,結果買了張 Sapphire ATI 2400 Pro,後來發現自己對睇高清片質素要求比較高,2400 pro 係就係 play 到 HD,但硬解質素不能符合自己要求,結果只好用回軟解 play HD。同時亦發現低檔 card用料比較差,風扇用了年多後,轉速已開始變慢!
  • River - 我估計剩係把 Zalman 風扇都貴一舊水,好好風、好靜。其實會唔會有其他牌子 display card 專門 play HD?ATI 和 Nvidia 的 display card 畢竟以打機為主要目的。
Raymond - 能做到你生意, 係好難o既事 !!!
  • River - 生產電子產品是極度污染的工業,所以要盡量少買,盡量買質素好、耐用的產品。每買一件電子產品就等於即刻製造了一件垃圾,一件好毒的垃圾。

留言